Cílem Mobilního měření TV sledovanosti ATO je doměřit TV sledovanosti mimo domov v oblastech, jako jsou druhé domácnosti, restaurace a veřejné produkce. Projekt bude realizován s využitím exkluzivního panelu ATO o velikosti nejméně 1200 respondentů (s denní čistou velikostí panelu nejméně 1000 jednotlivců) a obohatí výstupní data stávajícího Crossplatformního projektu elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu (PCEM) o chybějící článek diváckého chování české populace v dosud neměřených lokalitách mimo domov. Zároveň se TV měření prostřednictvím této inovace obohatí o další měřicí technologii a rozšíří se i mimo domácnosti s televizorem.
Příprava výzkumného projektu ATO probíhala více než rok a půl a volba dodavatele byla součástí transparentního výběrového řízení. Klíčovými faktory při výběru byla nejen odborná způsobilost dodavatele, ale také úspěšné testování technologie realizátora v českých podmínkách, které v případě zvoleného řešení provedla renomovaná zahraniční auditorská firma CESP.
Vítěz a smluvní partner ATO, výzkumná agentura ResSOLUTION Group, byl vybrán na základě garance dlouhodobé specializace a zkušenosti s problematikou výzkumů a jako dodavatel unikátního českého řešení ReDAM (ResSOLUTION & DCore Audience) na mobilní měření zejména videoobsahu, které vyvinul ve spolupráci s partnerskou společností DCore Software. Technologie byla navržena na míru požadavkům ATO a splňuje (i dle testu společnosti CESP) vysoké mezinárodní standardy pro sběr a analýzu dat. Kromě tohoto testu byla metodika projektu konzultována i s další mezinárodní odbornou autoritou, britskou společností Pure X Media. ResSOLUTION Group je členem sdružení výzkumných agentur SIMAR, které je garantem dodržování nejvyšších etických a profesionálních standardů v oblasti realizace výzkumů.
„Doufáme, že projekt rozšíří stávající měření TV sledovanosti a umožní zmapovat její dosud neměřené úseky. Partnerství s inovativními českými firmami (ResSOLUTION Group a DCore Software) přináší nové perspektivy, které výrazně přispějí ke zkvalitnění dat a budou zásadní pro budoucí rozhodování
v oblasti mediálních strategií. ATO si velice váží možnosti vyvíjet s lokálními dodavateli měření na míru českému televizního trhu a považuje nový projekt za důležitou část budoucího modulárního řešení měření TV sledovanosti, které bude obsahovat i další komponenty. Uzavření této smlouvy je pro nás jedním z důležitých kroků v našem úsilí o rozvoj měření v době měnícího se televizního chování,“ uvedl Michal Jordan, jednatel ATO.
Smlouva byla podepsána současně se zahájením přípravných prací. Odborný tým společnosti ResSOLUTION Group aktuálně připravuje zaváděcí provoz mobilního měření, na který se už teď intenzivně zaměřuje. Výstupní data projektu ReDAM budou důležitým rozšířením k již existujícím výstupům projektu PCEM. Propojení dat obou projektů bude realizováno formou datové fúze zajištěné společností Nielsen (současným realizátorem měření PCEM) s tím, že data budou koncovým uživatelům zpřístupněna v rámci standardních analytických nástrojů projektu PCEM (Adwind Kite). Součástí rozšíření projektu je i datový model, který na základě dalších vstupů bude dodávat do výsledných dat informaci o sledovanosti dle typu koncového zařízení.
„Velmi si vážíme toho, že nás ATO vybralo pro realizaci takto významného projektu,“ potvrzuje Tomáš Hynčica, jednatel společnosti ResSOLUTION Group. „Smlouva na mobilní měření pro nás představuje nejen závazek, ale i příslib pro další úspěšnou spolupráci.“
Projekt Mobilního měření je součástí širší strategie ATO reagovat na aktuální potřeby trhu a poskytovat komplexní, relevantní data o TV chování diváků. Termín pro zveřejnění výsledků doplňkového mobilního měření je předběžně stanoven na leden 2026.
---
Michal Jordan | Jednatel ATO
Asociace televizních organizací | Salmovská 11 | 120 00 Praha 2 | tel.: +420 222 543 001 |
Asociace televizních organizací (ATO) (www.ato.cz) je zájmové sdružení, které od roku 1997 zajišťuje realizaci a koordinaci společného výzkumu sledovanosti televizního vysílání. Od 1. 1. 2018 byl výzkum rozšířen o digitální část, která měří konzumaci televizního obsahu šířeného pomocí internetu na digitální zařízení typu PC, tablety, mobilní telefony a chytré televizory prostřednictvím platformy HbbTV. Cílem ATO je rovněž chránit společné zájmy členů sdružení související s provozováním televizního vysílání. ATO provádí i samoregulační činnost, v roce 2010 ho zařadila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání do seznamu spolupracujících samoregulačních orgánů. Členy asociace jsou Česká televize, FTV Prima spol. s r.o., TV Nova s.r.o., Asociace mediálních agentur (ASMEA), mediální zastupitelství Atmedia Czech s.r.o., Stanice O, a.s. a Seznam.cz TV. Přidruženými členy ATO jsou AMC Network a Asociace producentů v audiovizi (APA). Z řad vysílatelů je obchodním partnerem Barrandov Televizní studio, a.s. a Šlágr TV.